صالحی‌امیری با وزیر گردشگری عراق دیدار کرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به گرجستان سفر کرده است، با وزیر گردشگری، فرهنگ و آثار باستانی عراق دیدار کرد.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی امیری شامگاه پنجشنبه ۵ مهر در حاشیه برگزاری اجلاس روز جهانی گردشگری، با احمد فکاک البدرانی وزیر گردشگری، فرهنگ و آثار باستانی عراق گفت و گو و رایزنی کرد.

در این نشست طرفین با تاکید بر تاکید بر ضرورت توسعه و رونق گردشگری به تشریح همکاری‌های دو کشور در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداختند و بر توسعه این روابط تاکید کردند.

در این نشست وزرای گردشگری ایران و عراق درباره موضوعاتی مانند ضرورت ساماندهی و نظم‌بخشی ورود گردشگران عراقی خصوصا گردشگران سلامت، توجه بیشتر به ورود گردشگران ایرانی به عراق، هدفمندسازی سفرها، ایجاد فضای مناسب برای ورود و تردد گردشگران هر دو کشور با خودروی شخصی و ... تبادل نظر و گفت و گو کردند.

همچنین در این دیدار طرفین، درباره انتقال دانش مرمتی و حفاظتی ایران به عراق و مشارکت ایران در مرمت آثار تاریخی عراق رایزنی کردند.

در این دیدار همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و عراق در ماه‌های گذشته بر تدوین و تهیه متمم برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری تاکید و مقرر شد کارگروهی متشکل از کارشناسان و مدیران وزارت‌خانه‌های بهداشت، امورخارجه و گردشگری دو کشور برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ همکاری تشکیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070600408
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha